Iedereen doet mee
Samen sterk
Op 22 maart 2024 is de organisatiestructuur van De Zonnehoed gewijzigd omdat vanaf 1 juli 2024 de zorg in eigen beheer is georganiseerd. Stichting De Zonnehoed heeft gezamenlijk met Vereniging De Zonnehoed als doel de continuïteit van het ouderinitiatief te waarborgen. De Stichting is eindverantwoordelijk voor zowel het wonen als de zorg. De medezeggenschap van de ouders/wettelijk vertegenwordigers is geborgd via vereniging De Zonnehoed.
Stichting De Zonnehoed
Op 22 maart 2024 is Stichting De Zonnehoed opgericht. De stichting heeft als doel de continuïteit van het ouderinitiatief te waarborgen. De belangrijkste kenmerken zijn:
-
Stichting De Zonnehoed is eindverantwoordelijk voor het ouderinitiatief (woning en zorgverlening)
-
Het bestuur van de stichting bestaat uit 1 onafhankelijke bestuurder (voorzitter) en 2 wettelijke vertegenwoordigers uit de vereniging (secretaris en penningmeester)
- Op strategisch- en beleidsniveau is voor het bestuur afstemming met de vereniging vereist
- Alle contractuele relaties en financiële stromen lopen rechtstreeks van/naar de stichting
-
Alle zorgmedewerkers zijn in dienst van de stichting
Het bestuur van de stichting bestaat uit 3 leden; Albert Kuiper(voorzitter), Michel van den Berg (secretaris) en Rob Spenkelink (penningmeester).
De leden van het bestuur ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van gemaakte kosten in de uitoefening van hun functie en op een niet bovenmatig vacatiegeld.
Albert Kuiper, Onafhankelijk Voorzitter
Michel van den Berg, Secretaris
Rob Spenkelink, Penningmeester
Vereniging De Zonnehoed
Op 28 september 2017 is vereniging De Zonnehoed opricht om het ouderinitiatief te besturen. Er is destijds voor een verenigingsstructuur gekozen om alle (ouders/wettelijk vertegenwoordigers) van de bewoners een gelijke stem te geven bij belangrijke beslissingen. Met de herinrichting van de organisatiestructuur krijgt de vereniging een medezeggenschap karakter. De belangrijkste kenmerken zijn:
-
Middels de ALV van de vereniging kan geformaliseerd toezicht worden gehouden op het functioneren van de stichting
-
Via het huishoudelijk reglement van de stichting is de vereiste afstemming met de medezeggenschap geborgd
Het bestuur van de vereniging bestaat voorlopig uit 4 leden; Marcel van Luijk (voorzitter), Anita Bruyns (zorgbestuurder), Rob Spenkelink (penningmeester) en Michel van den Berg (secretaris). De vervanging hiervan door de gewenste mix bestuurders zal plaatsvinden zodra de beoogde organisatie hiervoor in voldoende mate staat, en de hiervoor geschikte kandidaten zijn gevonden.
De vereniging heeft net de stichting als doel de continuïteit van het ouderinitiatief te waarborgen.
Marcel van Luijk, Voorzitter
Michel van den Berg, Secretaris
Anita Bruyns, Zorgbestuurder
Rob Spenkelink, Penningmeester